ΡΑΕ:Μέτρα προστασίας "ευάλωτων" καταναλωτών
Ειδικές ευνοϊκές ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των καταναλωτών που ανήκουν σε "ευάλωτες" ομάδες του πληθυσμού (ανάπηροι, μακροχρόνια άνεργοι κλπ), προβλέπει ο κώδικας προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, που θα εφαρμόζουν από δω και πέρα οι εταιρείες προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας.
Ο Κανονισμός που συνέταξε η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας και ενέκρινε με απόφασή του ο υφυπουργός ΠΕΚΑ Ασημάκης Παπαγεωργίου, περιγράφει επακριβώς τις υποχρεώσεις των προμηθευτών προς τους καταναλωτές, σε ότι αφορά τα δικαιώματα των τελευταίων να αλλάζουν προμηθευτή, να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα του λογαριασμού τους, τον τρόπο επικοινωνίας των προμηθευτών με τους πελάτες τους, το ρόλο του προμηθευτή τελευταίου καταφύγιου και την αποζημίωση του κλπ. .
Συγκεκριμένα για τους καταναλωτές που χαρακτηρίζονται «ευάλωτοι πελάτες» όπως: καταναλωτές με οικονομική αδυναμία (υφίστανται ενεργειακή πενία), καταναλωτές που μέλη της οικογένειάς τους εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τη συνεχή και αδιάλειπτο παροχή ενέργειας για τη λειτουργία μηχανών υποστήριξης, ηλικιωμένοι άνω των 70 ετών που δεν συνοικούν με άτομα μικρότερης ηλικίας, άτομα με σοβαρή σωματική ή ψυχική αναπηρία, με νοητική αναπηρία, σοβαρά οπτικοακουστικά ή κινησιακά προβλήματα, ή με πολλαπλές αναπηρίες ή με χρόνια πάθηση, ισχύουν τα εξής:
H προθεσμία εξόφλησης οποιουδήποτε λογαριασμού κατανάλωσης για τους Ευάλωτους Πελάτες δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να είναι μικρότερη από σαράντα μέρες.
● Οι Προμηθευτές υποχρεούνται να παρέχουν τη δυνατότητα στους Ευάλωτους Οικιακούς Πελάτες τμηματικής και άτοκης εξόφλησης των ληξιπρόθεσμων οφειλών τους. Κάθε μηνιαία δόσηδεν μπορεί να υπερβαίνει το 50% της αντίστοιχης μηνιαίας δαπάνης για την ηλεκτρική ενέργεια του Ευάλωτου Οικιακού Πελάτη.
● Οι Προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να υποβάλουν στον αρμόδιο Διαχειριστή εντολή απενεργοποίησης, ή να καταγγείλουν τη σύμβασή τους με Ευάλωτους Οικιακούς Πελάτες, λόγω ανεξόφλητων λογαριασμών κατανάλωσης, α) κατά το χρονικό διάστημα από Νοέμβριο έως και Μάρτιο, και β) κατά τη διάρκεια των μηνών Ιουλίου και Αυγούστου.
● Για τους Ευάλωτους Οικιακούς Πελάτες που έχουν σοβαρά προβλήματα υγείας, ο Προμηθευτής δικαιούται να καταγγείλει τη Σύμβαση Προμήθειας μόνο στην περίπτωση που ο συγκεκριμένος Πελάτης είναι υπερήμερος ως προς την εξόφληση έξι διαδοχικών λογαριασμών κατανάλωσης, και εφ’ όσον προηγουμένως έχει αποστείλει ειδοποίηση με την οποία ενημερώνει τον Πελάτη:
α) για τη δυνατότητα διακανονισμού των οφειλών του, και β) για την πρόθεσή του να καταγγείλει τη σύμβαση, τάσσοντάς του προθεσμία είκοσι επιπλέον ημερών προς εξόφληση, η οποία και να παρέλθει άπρακτη.
Εφ’ όσον τελικά ο Προμηθευτής προβεί στην καταγγελία της Σύμβασης Προμήθειας, ο Ευάλωτος Οικιακός Πελάτης που αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα υγείας μεταπίπτει αυτόματα στο καθεστώς της Καθολικής Υπηρεσίας, χωρίς να υπάρξει καθ’ οιονδήποτε τρόπο διακοπή της ηλεκτροδότησής του.
Εξ ίσου σημαντικές είναι οι διατάξεις του Κώδικα που καθορίζουν τις υποχρεώσεις του Προμηθευτή προς τους Πελάτες του, αλλά και τις αντίστοιχες υποχρεώσεις του καταναλωτή, καθώς και τις διαδικασίες αλλαγής Προμηθευτή, έτσι ώστε να διευκολύνεται η ανάπτυξη υγιούς ανταγωνισμού προς όφελος των καταναλωτών, σύμφωνα και με τις επιταγές της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας.
πηγή euro2day.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου